Lente langs de deur

Door Aat van Heest-van der Wende

De leerlingen zijn heel blij dat ze weer naar school mogen. Alle kinderen zijn het er over eens, dat er niets fijner is dan met je vrienden en vriendinnen te spelen, ook al mag je groep zich nog niet mengen en zijn er nog geen gezamenlijke activiteiten en feestjes.

De kinderen begrijpen alle corona maatregelen heel goed en zij weten zelf ook hoe moeilijk dit voor heel veel mensen kan zijn, als je bijna de deur niet uitkomt en ook bijna geen bezoek mag ontvangen.

Nu de voorjaarsvakantie begint heeft de school dan ook iets aardigs bedacht. Alle bewoners van het Havenhoofd krijgen van de schoolkinderen een bakje met voorjaarsbolletjes.

Voorjaarsbolletjes die in de huiskamer zullen gaan bloeien zijn een voorloper van de lente die komt en een teken van hoop.